Een ruimte tot leven brengen

Zo kopt het artikel over MetroXL in de eerste editie ‘Langstraat Onderneemt’, een mooi nieuw lokaal magazine uitgegeven door Balkenende Media. Lees het volledige artikel hieronder:

 

Het woord ’imagineering’ past het best bij hun visie: ‘We brengen beleving in beeld’, vertelt Eric Eijkens van MetroXL. Op menig bedrijfspand in de Langstraat prijken reclame- of licht reclameletters van hun hand. Full colour winkel of autobelettering, wand- en raamdecoratie maar ook akoestiek verbeterende fotowanden. ‘Met altijd het zelfde uitgangspunt: dat je je prettig voelt in de ruimte. Mooi printwerk speelt een grote rol in de beleving.’ 

Zijn vader en grondlegger van MetroXL, startte ruim 40 jaar geleden als zeefdrukker. ‘Als jongetje stond ik bij hem aan de tekentafel. Het creatieve heb ik zeker van hem.’ Al hield Eric er na zijn grafische studie aan het SintLucas wel andere ideeën op na. ‘Het ambachtelijke drukwerk van onder meer stickers maakte plaats voor digitaal printwerk.

‘Vandaag de dag heeft MetroXL alles in huis op het gebied van signing. Klanten ervaren ons als een professionele en betrouwbare partij om mee samen te werken. We leveren maatwerk en denken mee!’

Vakkennis, kwaliteit en creativiteit 
Eric vormt samen met Ron Labordus het creatieve voorportaal van het bedrijf. ‘Iets moois bedenken is leuk, maar er komt meer bij kijken. Naast de vraag van de opdrachtgever om iets vorm te geven, is de technische installatie belangrijk. Dat varieert van het bevestigen van prints op wanden tot het verbeteren van de akoestiek in een ruimte. Waar moet het materiaal aan voldoen, hoe is de staat van de wanden? Op deze manier is onze eigen productenlijn tot stand gekomen, waar akoestiek (veel gebruikt bij zwembaden en sporthallen), licht, naadloos vinylbehang en mozaïek een rol spelen.

Sign+ Award 2020
Recente lokale voorbeelden waar beleving in beeld wordt gebracht zijn de indrukwekkende fotowanden in de nieuwe brandweerkazerne en het Experience Center van Lightronics. Met dit laatste project zijn we genomineerd voor de Sign+ Award 2020, een vakprijs voor de sign- en displaybranche.’

Anderhalve meter
Snelheid vinden ze belangrijk. Ron vertelt: ‘Bol.com vroeg ons mee te denken met de anderhalve metermaatregel. We zijn meteen aan de slag gegaan om te meten, welke materialen passen het beste? In no time konden we het distributiecentrum voorzien van speciale vloerstickers, posters en 1,5 meter-meetlatten.

Als gevolg van Corona maken we ook antibacteriële akoestische dempende schermen voor kantoor of horecagelegenheden. Mooie klussen, maar we werken net zo graag aan de belettering van de bestelbus van de bakker om de hoek.’